26–28 червня 2025 року на базі ІТ СТЕП Університету у Львові відбулася IV Літня школа підвищення кваліфікації «ШІ + освіта + наука 2.0», яка об’єднала освітян, науковців, управлінців і експертів з цифрової трансформації з усієї України. В підготовці та проведенні даного заходу взяла участь с.н.с. ЦІАТЗМОАЕ НАН України д.т.н., проф. Теодозія Яцишин



Школа стала майданчиком для обміну досвідом, формування спільнот практиків і генерації нових ідей щодо впровадження штучного інтелекту в освіту, науку та систему управління знаннями.
Урочисте відкриття ознаменувалося вітальними промовами провідних фахівців у сфері освіти та науки — ректора ІТ СТЕП Університету Віктора Волошина, голови ВГО «Інноваційний університет» Олесі Ващук і президента МБФ «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики» Тараса Фінікова.
Упродовж трьох днів учасники прослухали виступи спікерів, серед яких:
- Віктор Кльоба (Raiffeisen Bank Aval) — про практики впровадження ШІ у банківській сфері;
- Ігор Сердюк (Київська школа економіки) — про ШІ у викладанні історії;
- Яна Сичікова (БДПУ) — про LLM у наукових дослідженнях;
- Сергій Федонюк (ВНУ ім. Лесі Українки) — про ШІ у міжнародних студіях;
- Олена Занічковська (The Gradient) — про AI як інструмент для генерації ідей і прототипування.
Відбулися тренінги та воркшопи, і в підсумку учасники представили презентації мікропроєктів, що продемонстрували інноваційний потенціал академічної спільноти та готовність до міждисциплінарного співробітництва.
Кульмінацією стала панельна дискусія «Штучний інтелект в освіті та науці — виклики і перспективи», у якій взяли участь:
- Тарас Кицмей (SoftServe, Асоціація “IT Ukraine”),
- Наталія Шаховська (Національний університет “Львівська політехніка”),
- Олексій Молчановський (УКУ, Мінцифра),
- Віктор Волошин (ІТ СТЕП Університет).
Модератор дискусії — Тарас Фініков.
Захід підтвердив важливість інтеграції ШІ у систему освіти та науки, окреслив вектори міжсекторальної співпраці й підкреслив потребу у формуванні цифрової культури, розвитку критичного мислення та етичного підходу до використання новітніх технологій.

